COM
VIVIM LES FESTES A L’ESCOLA
La vinguda dels patges a l’escola, l’arribada de la primavera
i la festa de fi de curs són també motiu de celebració.
Les festes populars són un mitjà idoni per compartir i
vivenciar en grup i són també una font d’il·lusió per afavorir la creativitat
imaginativa dels infants.
Les festes són també una manera més de treballar totes les
àrees de coneixement personal i un mitjà per transmetre informacions i
vivències culturals.
Dies o setmanes abans els nens/es i les educadores comencen a
preparar la festa. Es fan treballs individuals o col·lectius a la classe,
activitats de manipulació (fruits de la tardor, purpurina, confetti, flors...),
de plàstica (colors de l’estació, màscares, la rosa de sant Jordi...), de
música (cançons i danses relacionades amb la festa...), es treballa el
vocabulari específic (imatges, contes, dites...), es fa alguna sortida....
Les festes s’esperen amb moltes ganes i a poc a poc entre tots
decorem les classes i l’entrada de l’Escola (senyora castanyera, Reis,
drac...).
Tota la comunitat educativa participa de les festes. Els nens
i nenes, depenent de l’edat, l’interès,
la maduració i el moment del curs en que ens trobem ho viuen de manera
diferent.
Hi ha festes que van adreçades als nens/es de les classes de
P-2 (castanyada, patges i carnestoltes) però els nens/es de P-1 s’afegeixen
també a aquestes celebracions segons el grau de motivació i les ganes
d’implicar-s’hi.
El tió (donar-li menjar, fer-lo cagar...), l’arribada de la
primavera (cantar cançons, berenada...) i sant Jordi (llegenda, rosa, contes
nous que els més grans de l’escola han comprat a les parades de llibres...) són
festes en les que participen tots els grups.
Per ajudar als infants a viure les festes amb més seguretat i
anar-les interioritzant, mirem de celebrar-les quan ja han tingut ocasió
d’haver-les viscut a casa seva.
Les famílies tenen un paper important en les festes i hi
col·laboren aportant el que els demanem (fruits de la tardor, menjar per el
tió...), afegint-se al final de festa amb les castanyeres i els patges o bé de
manera més activa a la berenada que fem tots plegats a finals de curs per acomiadar als nens/es que deixen
l’escola.
En algunes d’elles la implicació de l’A.M.P.A. és essencial
per el seu desenvolupament (disfressant-se de castanyers/es, fent de patges,
comprant joguines o llibres, per l’ espectacle infantil....).
LES FESTES SÓN TAMBÉ UN MOTIU PER GAUDIR D’UN DIA DIFERENT A
L’ESCOLA!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada